Tools+Spaces for Learning

Η ιδέα που διέπει την οργάνωση του υλικού σ’ αυτόν εδώ τον ψηφιακό τόπο έχει να κάνει με τη διερεύνηση μιας παλιάς υπόθεσης για τη μάθηση και κατ’ επέκταση την ανάπτυξη, την διδακτική, την εκπαίδευση και τον γραμματισμό. Η υπόθεση αυτή αφορά την θεώρηση της μάθησης ως διαδικασία η οποία βασίζεται στην πρόσβαση του ανθρώπου σε ‘εργαλεία’ τα οποία εξελίσσονται πολιτισμικά, ζουν ταυτόχρονα στο παρόν και στο παρελθόν και διέπονται από την δυναμική του μετασχηματισμού και της μεταμόρφωσης μεταξύ ποικίλων μορφών πραγμάτωσης όπως χειραπτικών και ψηφιακών, συμβολικών και εικονογραφικών, ή ακόμη και νοητικών και ενσώματων επιτελέσεων. Η πολιτισμική μετεξέλιξη των ‘εργαλείων’ και η δυνατότητα συγκρότησης γνώσης βασίζεται στους τρόπους χρήσης που ο καθένας και η καθεμία από μας μπορεί να φανταστεί και να δημιουργήσει με στόχο την επίλυση ενός προβλήματος ή την αντιμετώπιση μιας ανάγκης σε συγκεκριμένα πλαίσια δράσης.

Ο τόπος ‘digital Tools for learning’ παρέχει πρόσβαση σε αφηγήσεις δημιουργικών τρόπων χρήσης μιας σειράς ‘εργαλείων’ όπως τους έχουν φανταστεί οι φοιτήτριες και οι φοιτητές μας και όπως έχουν διαμορφωθεί στο πλαίσιο των μαθημάτων ‘Ανάπτυξη μαθηματικής σκέψης’, ‘Ψηφιακά μαθηματικά’ και ‘Εθνογραφικές μελέτες σε πρακτικές μαθηματικών και τεχνολογίας’. Τα εργαλεία αυτά εστιάζουν σε συγκεκριμένα virtual manipulatives, εργαλεία οπτικοποίησης εννοιών και δημιουργίας μικρών ιστοριών (visuals & stories), εργαλεία δυναμικής γεωμετρίας (dynamic geometry), ρομπότ και εργαλεία προγραμματισμού στις μικρές ηλικίες (robots & programming). Μέσα από αυτές τις αφηγήσεις, οι οποίες αποτελούν σχεδιαστικές απόπειρες για την μάθηση των μικρών παιδιών, οι φοιτήτριες και οι φοιτητές μας περιγράφουν και προτείνουν εναλλακτικούς τρόπους για να έρθει κανείς σε επαφή με την μαθηματική γνώση. Παράλληλα, ο τόπος αυτός συνδέει τις σχεδιαστικές αυτές απόπειρες των φοιτητριών και των φοιτητών μας (maths in action) με τις δικές τους ερευνητικές εντρυφήσεις με τις ίδιες τις μαθηματικές έννοιες (MathConcepts) ως εργαλεία για την γνωσιακή και κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών και με τα τεχνομαθηματικά (ΤechnoMaths) ως πλαίσια γραμματισμού σε καθημερινές πρακτικές μάθησης, ψυχαγωγίας, εργασίας, επιβίωσης, ή ακόμη και ρίσκου.